6 lutego odbyły się comiesięczne „Potyczki literackie” prowadzone przez Panią Aleksandrę Stefańską Do samego końca uczestnicy mieli problem z odgadnięciem tytułu lektury z klasy trzeciej. Ostatecznie hasło odgadł Szymon Matyja. W nagrodę otrzymał drobne upominki od biblioteki.


9 lutego w szkolnej bibliotece odbyła się „Randka w ciemno z książką„. Zabawa polegała na tym, że książki, które uczniowie wybierali, zapakowane zostały w szary papier, więc nie wiadomo było co to za książka. Zawartość książki sugerowały zachętki, typu „dla miłośników kryminałów” czy „dla młodzieży o młodzieży’ ,”dla miłośników historii z dreszczykiem”.
Udział w akcji wzięli uczniowie z punktu bibliotecznego przy ul. Ogrodowej oraz uczniowie i pracownicy z ul. Kwiatowej. Zainteresowanie było bardzo duże, wszystkie książki znalazły swoich czytelników i spędzą z nimi ferie zimowe.






Małgorzata Gajcy
nauczyciel bibliotekarz
21 lutego na świecie obchodzony był Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, ustanowiony przez UNESCO w 1999 roku.
Ideą przewodnią tego święta jest potrzeba troski o rozwój, promocję i ochronę ojczystego języka i tożsamości narodowej.
Dbałość o język wiąże się z odpowiedzialnością jego użytkowników za piękno i bogactwo języka, którym się posługują. A piękny język – to piękne, wyrafinowane wypowiedzi, piękna poezja, proza i różnorodna i bogata kultura narodowa.
W bibliotece szkolnej, 28 lutego, zorganizowane zostało Święto Języka Ojczystego dla wszystkich uczniów, którzy mieli okazję przekonać się – biorąc udział w licznych zabawach językowych, konkursach i zagadkach – ile tajemnic i niespodzianek kryje w sobie język i jaką jest dla nas wartością.


Tworzenie wyrazów, dobieranie w pary wyrazów podobnie brzmiących, o różnych znaczeniach, zabawa w anagramy, uzupełniane związków frazeologicznych, powiedzeń, przysłów i zwrotów, odgadywanie pochodzenia znanych i mniej znanych cytatów – to niektóre z zadań, z którymi przyszło zmierzyć się uczniom polskim i ukraińskim, licznie odwiedzającym bibliotekę.


Na tych, którzy w konkursach zdobyli największą liczbę punktów, czekały nagrody.
Pomysłodawczynią akcji była Pani Anna Morawska Ryll, w realizacji akcji wspomogła ją Pani Aleksandra Stefańska. Zadania dla uczniów ukraińskich przygotowały Panie Tatiana Grom i Magdalena Korszla-Iwan. Obsługę fotograficzną zapewniła Pani Małgorzata Gajcy wykorzystując aparat zakupiony w rama programu Laboratoria przyszłości.
Anna Morawska-Ryll
nauczyciel bibliotekarz