W nowym roku szkolnym, w mamy nadzieję, „normalnych” warunkach chcielibyśmy zaprosić uczniów dzisiejszych klas siódmych do projektu Erasmus+.  Jest to współpraca międzynarodowa ze szkołami w Madrycie i Freiburgu,
w ramach której będziemy wspólnie zajmować się tematem marnotrawstwa zasobów naturalnych oraz zastanawiać się nad możliwościami ich oszczędzania w szkole. Celem projektu jest stworzenie wspólnego planu plan oszczędzania jedzenia, wody, papieru i prądu w szkołach uczestniczących w projekcie. Tego dokonamy podczas wyjazdów zagranicznych do szkół partnerskich oraz pracując na miejscu w roku szkolnym 2021/2022 .

Rekrutacja do projektu odbędzie się we wrześniu 2021, ale już dzisiaj zapraszamy uczniów klas siódmych do konkursu na logo projektu. Prosimy o stworzenie loga, w którym zawarte będzie:

nazwa programu Erasmus+

Oraz najważniejsze hasła projektu – oczywiście w języku angielskim:

Osoby, które stworzą pracę wezmą udział w konkursie pomiędzy szkołami uczestniczącym w projekcie na główne logo projektu. Najlepsze prace zostaną uhonorowane drobnym upominkiem. Wszyscy uczniowie, którzy prześlą prace otrzymają dodatkowe punkty podczas rekrutacji we wrześniu. Prace prosimy odsyłać do poniedziałku, 26 kwietnia na adres: karolina_kasperska@spwmy.edu.pl.

Projekt:    Global Rethinking Environmental EDUCATION Network

Cele projektu:

  1. Stworzenie planu środowiskowego oraz audytu dotyczącego zarządzanie zasobami takimi jak: prąd, woda, papier, jedzenie w szkole. Zidentyfikowanie mocnych i słabych strony naszych szkół w odniesieniu do zużycia tych zasobów.
  2. Uświadomienie uczniom potrzeby dbania o środowisko.
  3. Stworzenie współpracy między uczestniczącymi szkołami poprzez różne działania.
  4. Poprawienie wiedzy uczniów na temat europejskiego dziedzictwa kulturowego i powiązanie go z ochroną środowiska.
  5.  Rozwinięcie  u uczniów i nauczycieli wrażliwości i świadomości kulturowej.

Rezultaty projektu:

  1. Stworzenie planu środowiskowego w szkołach, który zostanie włączony do oficjalnych dokumentów szkół,
  2. włączenie zdrowej, przyjaznej dla środowiska żywności do szkolnych stołówek,
  3. audyt energetyczny w szkole obejmujący zużycie: wody, żywności, plastiku i innych odpadów. W wyniku którego spodziewamy się następujących wyników:
    1.  zmniejszenia zużycia wody w szkołach o co najmniej o 15%,
    1.  zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i ewentualne wykorzystanie energii odnawialnej do rozważenia po audycie,
    1. zmniejszenie o co najmniej 30% żywności marnowanej w szkole,
    1. redukcja opakowań na żywność w szkole o 35%,
    1. ograniczenie korzystania z prywatnych środków transportu do szkoły o 15%.